صفحات پاپ آپ

روحاني: سلاح هسته‌اي جايي در دکترين امنيت ملي ايران ندارد پس نيازي به پنهانکاري نيست

computer world

نویسندگان

آخرین ارسالی های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
نکاتی مهم برای داشتن یک خرید اینترنتی مطمئن 0 663 man2man
معرفی تجارت الکترونیک فروشگاه لردیا 0 509 man2man
با دلارهای رایگان! در بازی clash of clans جم بخرید. 0 580 clashofclans
خرید جم در clash of clans 1 2051 clashofclans
خرید الماس در clash of clans 0 510 3ermin
عکسای جنجالی علی کریمی 5 1066 ebi1874
ترسناک‌ترین وسیله‌های جراحی+عکس 2 728 ebi1874
مردی که تمام بدنش تومور است +عکس(+16) 0 740 computerworld
بادکردن 4 تایر با بینی +عکس 0 595 computerworld
6 تکنولوژی عجیب برای افزایش عمر 0 530 computerworld
از بازی کردن با چشم تا ... +عکس 0 534 computerworld
استفتاء رهبر انقلاب: خرافات شب اول ربیع مستند روایی ندارد 0 542 jadmin
مسنجره قدرتمند line جایه ویچت را گرفت + دانلود نسخه آپدیت شده 0 590 jadmin
دیدار رئیس جمهور با خانواده‌ "شهدای مقابله با فتنه" تسکینی بر قلوب ملت ایران است 0 554 jadmin
رهبر معظم انقلاب: گناه بزرگ فتنه‌گران قابل اغماض نیست 0 482 jadmin
روزای بارونی 3 562 computerworld
هک wechat 0 539 computerworld
اینم اطلاعات حافظ تا اسم پدر جدش هس 0 550 computerworld
کد امارگیر 0 490 amirkian
فلوچارته متقارن 1 529 computerworld

روحاني: سلاح هسته‌اي جايي در دکترين امنيت ملي ايران ندارد پس نيازي به پنهانکاري نيست

 

به نقل از الشرق الاوسط، اين مصاحبه دو روز پيش از انتخابات رياست جمهوري کشورمان انجام شده بود و در همين رابطه خبرنگار "الشرق الاوسط" مي افزايد "حسن روحاني" به مدت سه دهه سابقه حضور در شوراي امنيت ملي ايران را داشته است. وي همچنين از اعضاي ارشد هيئت مذاکره کننده جمهوري اسلامي ايران در مذاکرات هسته اي بوده است. وي اکنون بعنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري در عرصه سياسي ايران حاضر شده است. اين مصاحبه از طريق ارسال ايميل انجام شده و وي به پرسش هاي خبرنگار پاسخ داده است. خبرنگار الشرق الاوسط در اين باره از روحاني پيرامون برنامه هاي وي در مورد بهبود و تقويت روابط ايران با کشورهاي همسايه اش، رابطه با آمريکا و نقش جمهوري اسلامي ايران در رفع بحران سوريه پرسش هايي را مطرح کرده است." 
***  سياست خارجي
روحاني در پاسخ به پرسش خبرنگار در مورد برنامه هايش پيرامون "سياست خارجي" مي گويد "تصميم گيري هاي کلان در حوزه سياست خارجي از نظر قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نيازمند حمايت مقام معظم رهبري مي باشد. من تجربه بلند مدتي در دولتهاي گذشته در عرصه سياست خارجي داشته ام. در صورتي که به مقام رياست جمهوري برسم تلاش خواهم کرد تا با کسب رضايت و اعتماد رهبر معظم انقلاب در حوزه سياست خارجي پيشرفت هايي را کسب نمايم."
***   مذاکرات هسته اي
روحاني همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار در مورد روند "مذاکرات هسته اي" مي افزايد "ايران برنامه هسته اي قدرتمندي دارد و تحت قوانين بين المللي و به صورت قانوني به فعاليت هاي هسته اي اش ادامه مي دهد. کارزارهايي با انگيره هاي "سياسي" از سوي کشورهاي غربي به راه افتاده اند که مداوما اخبار نادرستي را در مورد ماهيت برنامه هسته اي کشور ما ارايه مي دهند. نکته جالب توجه اينجاست که اين کشورها به برنامه هسته اي ما توجه زيادي دارند اما نسبت به بي ثباتي در خاورميانه و مسئله فلسطين بي توجه بوده اند. در صورتي که به مقام رياست جمهوري برسم سعي خواهم کرد تا اعتماد بين المللي را جلب نمايم. سلاح هسته اي هيچ گونه نقشي در دکترين امنيت ملي ايران ندارد. ايران هيچ چيزي براي پنهان کردن ندارد. با اين حال در مورد ميزان غني سازي اورانيوم ما مي توانيم با ساير کشورها مذاکره نماييم." 
***  توصيه به آمريکا
روحاني در ادامه با توصيه به دولت آمريکا براي دست برداشتن از خصومت هايش در قبال ملت ايران مي افزايد "دولت آمريکا و متحدانش مي بايستي از تلاش در جهت ارايه چهره اي وارونه از ايران دست بردارند. آنان مي بايستي از تهديد نشان دادن برنامه هسته اي ايران خودداري نمايند." 
***  سوريه
حسن روحاني در مورد "بحران سوريه" نيز موضع گيري و افزوده است "تراژدي انساني در سوريه در شرايط وخيمي قرار گرفته و همگي مي بايستي براي پايان دادن به آن تلاش نماييم. با اين حال بايستي اين واقعيت را پذيرفت که دونلت سوريه تنها دولتي در منطقه است که در مقابل توسعه طلبي هاي رژيم صهيونيستي مقاومت کرده است. بحران سوريه با مداخله برخي کشورهاي منطقه اي و بين المللي شدت گرفته است. از ديدگاه من ايران مي تواند ميانجي اي مناسب براي رفع بحران سوريه و رسيدن آن کشور به حکومتي کارآمد و مردم سالار باشد. سال 2014 سالي مهم براي سوريه است چرا که مدت قانوني رياست جمهوري اسد به پايان مي رسد. سوري ها با برگزاري انتخاباتي عادلانه و آزادانه و به دور از دخالت قدرتهاي خارجي مي توانند دولت جديد خود را تشکيل داده و امنيت کشورشان را تضمين نمايند." 

***   فلسطين
روحاني در مورد مسئله "فلسطين" نيز اظهارنظر کرده است "ما همچنان به حمايت از ملت فلسطين ادامه خواهيم داد. از ديد من تنها راه حل رفع مسئله فلسطين برسميت شناختن حقوق ملت فلسطين مي باشد. در غير اينصورت هيچ گونه ابتکار عملي موفقيت آميز نخواهد بود." 
وي در بخش پاياني مصاحبه خود تاکيد کرد که "در اينصورت انتخاب بعنوان مقام رياست جمهوري اسلامي ايران بهبود و گسترش روابط با کشورهاي همسايه در صدر اولويت هاي دولتش خواهد بود." 

ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش

صفحات پاپ آپ